3 asja, mida peaksid kaaluma IT spetsialisti palkamisel

3 asja, mida peaksid kaaluma IT spetsialisti palkamisel

Iteraction puutub paraku sageli kokku juhtumitega, kus ettevõte on omale palganud IT töötaja praktiliselt ainult kulude alusel. Ehk siis, IT töid teeb mõni omaniku tuttav (või „mees ja koer“ tüüpi ettevõte), kellel ei pruugi olla piisavalt teadmisi ja kogemusi, et juhtida- ja hallata IT poolt ettevõtte jaoks piisavalt heal tasemel. Sageli on sel juhul ehitatud süsteem selle itimehe isikliku visiooni järgi, mistõttu on teda pea võimatu asendada, ning ta on ka tugevalt ülemakstud.

Me otsustasime tuua välja mõned olulised asjad, mida ettevõte peaks kaaluma omale IT spetsialisti palkamisel:

1. Tasub läbi mõelda, millise kvalifikatsiooniga IT töötajat ettevõte üleüldse vajab

IT valdkond on väga lai ning seetõttu peab ka selles orienteerumiseks vajalike oskuste baas märkimisväärselt mahukas. Piisavalt suur, et ühte inimest, kes kõike oskab, võib olla pea võimatu leida. Toomegi välja peamised IT töötajate tüübid, kellega ettevõte võib kokku puutuda ning ka nende võimalikud puudused. See võib olla abiks nende oskuste hindamisel, mida ettevõte omale IT spetsialisti valikul vajab või tulevikus vajama hakkab.

IT juht – tema ülesandeks on pigem üldine IT-poole ning -meeskonna juhtimine ning otseselt „musta töö“ tegemine ei pruugigi tal just kõige paremini välja tulla. Samas, peab IT juht olema võimeline aru saama ettevõtte ärivajadustest ning tagama neile vajalikud lahendused IT poolelt, arvestades seejuures nii kulude, operatiivsuse, turvalisuse kui ka muude oluliste kriteeriumitega. Tema peab juhtima investeeringuid ning omama teadmisi nii finants- kui ka IT-vallast.

IT juhiga kipub olema aga see probleem, et tegelikult ei lähe ettevõttel teda koguaeg vaja, mistõttu võib olla odavam ja parem ta teenusega asendamine (Näiteks, Iteractioni IT-juhtimise teenus).

Süsteemiadministraator – tema tegeleb peamiselt serverite, andmemassiivide, võrgu ja muu IT tagatoa poolega. Lisaks aitab töötajaid ka keerukamate IT probleemide korral. Tema ülesandeks on ettevõtte jaoks oluliste süsteemide töö otsene tagamine.
Väga heade tehniliste süsteemiadministraatorite puuduseks võib olla hea suhtlemisoskus, mistõttu võib tekkida olukordi, kus töötajaid ei julge või ei taha väga tema poole oma probleemidega pöörduda. See on aga probleemne koht, kuna võib takistada neil töötegemist. Selliste probleemide vältimiseks tuleks leida soliidne ja hea suhtlemisoskusega spetsialist. See on praktikas aga väga keeruline ülesanne.

Ka süsteemiadministraatori palkamisel oleks mõistlik vähemalt kaaluda ka teenuse varianti, kuna üks süsadmin ei pruugi omada kompetentse kõigis vajalikes valdkondades ning neid puudusi saaks katta vabalt tugiteenustega (näiteks võrgu-, tulemüüride- või virtuaalkeskkondade tugiteenus). Või teine lahendus on võtta uue töötaja asemel näiteks infrastruktuuri haldusteenus.

IT tugiisik – tema on see inimene, kes puutub kõige rohkem kokku ettevõtte töötajatega, lahendades kiirelt ja sõbralikult nende erinevaid IT muresid. Ta peab olema spetsialist nii operatsioonisüsteemide- kui ka peamiste kontoritöö rakenduste alal, mida ettevõte kasutab (Office, CRM jne). Lisaks peab ta olema soliidne ning sõbralik, et töötajad julgeksid pöörduda tema poole erinevate IT muredega ja ei raiskaks oma tööaega nende lahendamisele. Hea suhtlemisoskusega IT tugiisiku probleemiks võivad saada mõned keerulisemad tehnilised küsimused, mistõttu on oluline, et tal oleks toena kõrval võimekas süsadmin või tugiteenus. Ka IT tugiisikut on võimalik asendada näiteks töökohtade haldusteenusega.

Analüütikud, programmeerijad ja arendajad – nende ülesanneteks on ettevõtte peamiste süsteemide ja veebi edasiarendamine ning nemad tegelevad pigem tarkvara poolega ning ei pruugi väga täpselt teada riistvara poolest. Nende ülesandeks on uute lahenduste loomine, mitte niivõrd IT poole haldamine.

Üldiselt kipub kehtima selline reegel, et IT juht, süsteemiadministraator ja IT tugiisik on keskendunud just IT haldamise poolele ning ei pruugi osata ettevõtet aidata näiteks kodulehe arendamises jne. Sel juhul läheb vaja arendajaid.

IT spetsialisti palkamisel tasuks talt kindlasti uurida ka, kus ta praktikas on neid ettevõtte jaoks vajalikke tegevusi varem teinud ning võimalusel tasuks nende tööde kvaliteedi jms kohta ka täpsemalt järele pärida.

 

2. IT spetsialistid ja tugiisikud, kelle ülesandeks on lahendada töötajate muresid peavad olema ka head suhtlejad

Väga tehniliselt heade IT spetsialistide miinuseks võib olla nende liigsed teadmised IT vallas, mis kallutab neid kasutama keerulisi, IT spetsiifilisi väljendeid, millest tavalised inimesed ei pruugi aru saada.

Seega, tuleb IT spetsialisti valikul arvesse võtta ka nende üldist soliidsust ja suhtlemisoskust. Kõige olulisem on see just IT tugiisikute puhul, kelle ülesandeks ongi töötajate igapäevaste IT murede lahendamine, et võimaldada neil oma tööd teha.

Peab olema mugav ja lihtne IT tugiisiku poole oma igasuguse IT murega pöörduda ning temalt saadud vastus peaks olema selline, millest sa ka piisavalt aru saad. Vajadusel peab ta suutma sulle lihtsalt lahti seletada selle, milles probleem seisnes ja kuidas seda võibolla tulevikus vältida saaks. Suhtlemisoskus on tehniliste oskuste järel kindlalt teine faktor, millega tuleb IT spetsialisti palkamisel arvestada.
Olemasolevaid IT spetsialiste tasuks lasta oma töötajatel peale igat suuremat tööd või teatud aja tagant hinnata, et veenduda, et töötajad on nendega rahul ja julgevad nendega vajadusel ka ühendust võtta. See on ka üks meetoditest mida Iteraction oma teenuste puhul alati kasutab.

 

3. Asjad lagunevad nii või teisiti, seega veendu, et sinu IT spets oleks vajadusel kättesaadav

Vahet pole kui hea IT spetsialist õnnestub sul palgata, seadmetega tuleb rikkeid ette igal juhul. Nendel puhkudel on oluline, et on kindlaks määratud, millise aja jooksul peab see töötaja neile probleemidele rageerima (näiteks Iteractioni teenuste puhul on see kuni 2 tundi).
Veel tuleks kindlasti ära määrata ettevõtte toimimiseks kriitilisemad ja vähem tähtsad süsteemid ning sellele vastavalt seada nende probleemide puhul ka reageerimisajad. Nendele ettevõtetele, kellede puhul ei tohi süsteemid üldse maas olla, on mõeldud üldse eraldi Ärijätkamise plaan.

Oluline on teha ka kindlaks, et sinu tulevane IT spetsialist saaks teha segavamaid töid väljaspool ettevõtte tööaega, et sinu kliente või töötajaid sellega võimalikult vähe segada.

Lisaks kipuvad tavaliselt probleemiks kujunema ka IT spetsialistide puhkused. Ka sinu IT inimesed peavad puhkama ning tuleks arvestada, kuidas korraldada nende asendamist sellistel juhtudel. Üks variant on see, kui mõni teine IT meeskonnast saab ajutiselt kohustused üle võtta. Kui selline võimalus puudub, siis võib lahenduseks olla IT tugiteenus, mis toimib ka täiendava kindlustusena muude ootamatute juhtude puhul.

 

Kokkuvõtteks

Kui valida oma ettevõttele IT spetsialisti, siis tasub arvestada, et kõiki valdkondi ühe inimesega katta ei õnnestu ja polegi mõistlik. Sel juhul on näiteks võimalik otsida tuge teenustest, mis võivad kokkuvõttes ka soodsamad tulla. Teise olulise faktorina tuleb arvestada, et IT tehnilised isikud peavad ka sulle ning teistele töötajatele suutma lihtsalt selgeks teha probleemid ning need kiirelt ja sõbralkult ära lahendama, ehk siis suhtlemisoskus ka itimeeste puhul on oluline. Ning kolmandaks, tasub ette mõelda puhkuste ja tööväliste aegade peale, et tagada IT poole võimekus vajadusel 24/7/365. 

Kui tunned lähemat huvi Iteractioni teenuste vastu, siis võid pikemalt lugeda teenuste alt siit, kuid lihtsam on vast kohe meiega ühendust võtta ja juba konkreetsemalt asjast rääkida.

VÕTA MEIEGA ÜHENDUST

Viimati meie blogis

  1. 8 punkti, millega tuvastada pahatahtlik e-kiri, mis võib Sinu ettevõttele suurt kahju tuua

    E-mail on jätkuvalt üks peamisi kanaleid, mille kaudu  proovitakse nakatada Sinu isiklikku või ettevõtte arvutit viirusega ja seeläbi pääseda ligi Sinu kontodele ning muule tundlikule informatsioonile: näiteks ettevõtte klientide andmebaasile või Sinu isikuandmetele. Ka Eestis on igapäevaseks muutnud uudised, kes õngitsuskirjad on tekitanud ettevõtele suurt kahju. Pahatahtlikud e-mailid muutuvad järjest usutavamaks, kuna need võivad olla korrektses eesti keeles ja koos asutuste logodega ning kujundustega, mistõttu nende tuvastamine muutub järjest keerulisemaks. Seega, on oluline, et igaüks oleks kursis, kuidas tuvastada pahatahtlik e-kiri ja mida sellega peale hakata. 

  2. 3 universaalset soovitust, mis päästavad lunavaraviiruse korral kõige hullemast

    Lunavararünnakud on ettevõtteid kimbutanud juba aastaid ning tekitanud omajagu kahju. Nende rünnakud on üha sagenemas ja kui need pole veel Sinu ettevõttele proovinud ligi pääseda, siis on see vaid aja küsimus. Olulisem on seejuures, kui hästi on Sinu ettevõte kaitsud? Oleme täheldanud, et on kolm peamist tegurit, mis aitavad ettevõttel pääseda kõige hullemast - olukorrast, kus kasutuskõlbmatuks muutub suur hulk ärikriilisi andmeid ning tavapärane äritegevus on häritud pikemaks ajaks. 

  3. 3 asja, mida peaksid kaaluma IT spetsialisti palkamisel

    Iteraction puutub paraku sageli kokku juhtumitega, kus ettevõte on omale palganud IT töötaja praktiliselt ainult kulude alusel. Ehk siis, IT töid teeb mõni omaniku tuttav (või „mees ja koer“ tüüpi ettevõte), kellel ei pruugi olla piisavalt teadmisi ja kogemusi, et juhtida- ja hallata IT poolt ettevõtte jaoks piisavalt heal tasemel. Sageli on sel juhul ehitatud süsteem selle itimehe isikliku visiooni järgi, mistõttu on teda pea võimatu asendada, ning ta on ka tugevalt ülemakstud.

  4. 10 viga, mida IT haldamisel ja juhtimisel tehakse

    IT poole haldamisel ja juhtimisel esineb sageli vigu, mis mingil põhjusel (kulude kokkuhoid, madal prioriteet või ajapuudus) jäävad sageli tähelepanuta ning võivad tekitada hiljem suuremaid probleeme, mille lahendamine on ettevõttele kulukas ja aeganõudev. Reastasime 10 sellist probleemi, mis kipuvad ettevõtetes aeg-ajalt üles kerkima. Vaata kas ka sinu firmas või organisatsioonis selliseid probleeme esineb:

Saada kiri või helista 6 414 888

     
Email again: