Apple muudab SSL sertifikaatide kehtivusaega

Apple muudab SSL sertifikaatide kehtivusaega

Apple teatas eile CA/Browser Foorumil, et alates käesoleva aasta septembrist muutuvad SSL sertifikaatidega seotud standardid. Alates 1. septembrist 2020 ei aktsepteeri Safari enam sertifikaate pikema kehtivusega kui 398 päeva. Kuni 31. augustini omandatud sertifikaadid on endiselt kaheaastased.

Aegunud või olematu sertifikaadiga veebilehe omaniku jaoks tähendab see seda, et Apple’ i kõik seadmed, kui kasutada Safari brauserit, tunnistavad lehe ebaturvaliseks. Sertifikaadi kehtivuse lühendamise eesmärk on kogu SSL ökosüsteemi ja muidugi lõppkasutajate turvalisuse tõstmine.
 

Mis on SSL? 

SSL - Secure Sockets Layer on kinnitus veebilehe usaldusväärsuse kohta.

SSL sertifikaat tagab, et veebileht, mida veebilehitseja kuvab, oleks kindlasti see, kuhu külastaja soovis jõuda, ning et ühendus veebilehe ja külastaja vahel oleks turvaline.

Turvaline ühendus tähendab seda, et lehe ja selle külastaja vahelised päringud on SSL sertifikaadi abil krüpteeritud. SSL ühenduse kasutamine on iseenesestmõistetav kõigile lehtedele, kus kasutajal tuleb sisse logida või loovutada vähegi tundlikku informatsiooni.

 

Miks on SSL sertifikaadid olulised?

Nii veebilehe kuvamine kui kõik tegevused on sisuliselt päringud. Kui ühendus veebilehe ja kasutaja vahel ei ole krüpteeritud, toimub päring avalikult ning suhtlust on võimalik nö pealt kuulata. Seetõttu usaldavad brauserid vaid lehti, kes on sertimiskeskuste poolt pahavarast puhtaks ja usaldusväärseks tunnistatud. Brauserid annavad sellest kasutajale teada väikese tabaluku ikooni või rohelise firmanimega. Tabaluku märgile või rohelisele firmanimele klikkides saab muuhulgas järele vaadata, kes on sertifikaadi välja andnud ning kui kaua see kehtib.

 
Mis juhtub, kui veebilehel pole kehtivaid sertifikaate?

Näiteks midagi sellist:





















Ebaturvaliseks märgitud veebilehtedelt lahkuvad kasutajad kiiresti ja otsivad alternatiivi. SSL sertifikaat mitte ainult ei tõsta turbetaset, vaid aitab suurendada ka klientide lojaalsust. 

SSL-sertifikaadid kaitsevad ühte või mitut domeeni ning valida saab erineva usaldusnivooga sertifikaatide vahel. Mida kõrgem tase, seda suurema turvalisuse ja usalduse oma külastajatele annate.

Kui vajate abi sertifikaatide valimisel, uuendamisel ja uuendamise protsessi automatiseerimisel, siis võtke meiega ühendust! 

Viimati meie blogis

  1. Ettevõtted küsivad: „Milline viirustõrje kaitseb Emoteti eest?“

    Oleme viimastel päevadel saanud kõnesid ja kirju ettevõtetelt, kes paluvad abi viirustõrje valimisel. Suurenenud huvi teema vastu on seotud Emotet pahavaraga, millega nakatumisest on Riigi Infosüsteemide Ameti andmetel viimase paari nädala jooksul teada andnud 64 ettevõtet. 

  2. IT süsteemid tõrguvad ja äri seisab. Mida teha?

    Tõsisemad IT-probleemid tabavad ettevõtteid alati ootamatult, tavaliselt maksimaalselt ebasobilikul ajal.  Olgu võrgukatkestus, viirus või serveritõrge, halvimal juhul võivad tagajärjed viia äri täieliku seiskumiseni. Peamised põhjused, miks SOS olukord tekib, on küberrünnakud, ebapiisav majasisene kompetents ning mitte ajakohane IT taristu. 

  3. Otsime oma meeskonda IT lahenduste ja teenuste müügijuhti

    Otsime oma meeskonda müügijuhti, kelle peamine roll on kasvatada järjepidevalt meie äriklientide arvu ja tutvustada proaktiivselt meie erinevaid teenuseid ning lahendusi.

  4. Mida teha, kui IT juht või IT spetsialist lahkus töölt?

    Päris paljud meie kliendid said meie klientideks siis, kui nende enda IT inimene lahkus töölt. IT spetsialistid on tööturul hinnatud. Pole siis ime, et uusi väljakutseid ja häid pakkumisi jagub. Peale töösuhte lõppemist olid meie kliendid küsimuse ees: kas hakata otsima ja koolitama uut inimest või osta teenust sisse? 


  5. Parool on jätkuvalt üks suuremaid turvariske

    123456, parool, iloveyou, printsess, draakon jne. 2019. aasta halvimate paroolide nimekiri tuletab meelde, et paljud interneti kasutajad endiselt alahindavad küberturvalisuse ohte. Edukad küberrünnakud saavad teoks enamasti tänu varastatud või nõrkadele paroolidele. Enim levinud oht on ühe parooli laialdane ja korduv kasutamine erinevate teenuste jaoks, selgitab Joosep Truu.

Saada kiri või helista 6 414 888

     
Email again: